Шукати в цьому блозі

середа, 16 листопада 2016 р.

ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ



      Окрущак Наталія Миколаївна – директор загальноосвітньої школи   І-ІІІ ступенів  с.Могильне Гайворонського району                                  

     Анотація:    Глобальні зміни, які відбуваються в сучасному українському суспільстві та освіті потребують нових підходів в управлінні навчальними закладами, використовуючи новітні технології. Демократизація освітньої галузі диктує нові умови підготовки директорів шкіл використовуючи інноваційні технології, формуючи тим самим нове покоління керівників.

          Сьогодні, ми керівники навчальних закладів відчуваємо певні труднощі в роботі тому що функції навчального закладу і адміністрації змінюються, розширюються, стають більш складними. Школа сьогодні прагне стати самостійною та відкритою. А це все вимагає від керівника поєднання в одній особі менеджера, який вправно розпоряджається фінансами, які вдасться відшукати, але при цьому залишатися педагогом який забезпечує контроль та реалізацію навчально-виховного процесу.
          Інноваційна діяльність – це одна з умов успішності директора школи як професіонала-менеджера.  Довгоіснуюча схема «керувати - наказувати» застаріла і перестала бути дієвою. На зміну прийшла схема диктована часом «керувати - співпрацювати», це говорить про те, що система освіти постійно змінюється та оновлюється та потребує нових управлінських технологій. Впровадження в управлінську діяльність інтерактивних технологій має великий позитивний вплив – це і діалоги, моделювання різних ситуацій, обмін думками. Це веде до тісної співпраці адміністрації школи з педагогічним колективом. Формується структура методичної роботи в школі, метою якої є:
ü Активізація самостійної роботи вчителя;
ü Самореалізація та самовдосконалення педагога;
ü Креативність;
ü Сучасний стиль мислення вчителя;
ü Психологія у навчанні та вихованні.

             Основною метою та завданням школи є стимулювати  пошук нових засобів навчання та виховання учнів, творчий підхід, активність учителів, прагнення їх до самоосвіти. На засіданнях МО розглянуто ряд актуальних питань, а саме:
-         впровадження інноваційних технологій навчання;
-         впровадження моніторингових досліджень;
-         анкетування та діагностування вчителів, учнів та батьків;
-         використання інтерактивних технологій;
-         впровадження проектної технології;
-         проведення тренінгів;
-         пошук ефективних форм і методів роботи з учнівськими та батьківськими колективами.
Це напрямок роботи ще раз підтверджує правильність обрання педагогічного кредо школи, слова відомого історика, громадського діяча М.Грушевського «ЖИТИ!БУТИ!ТВОРИТИ!СВІТИТИ ВІЛЬНОЮ ДУШЕЮ!»

          Для покращення навчально-виховного процесу на засіданнях педагогічних рад, «майстер-класів» розглянуто ряд актуальних питань націлених  на впровадження нового в освітньому просторі, а саме:
Ø Актуальність впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес: «за» і «проти».
Ø Співпраця учитель-учитель, учитель-учень.
Ø Диференційоване навчання.
Ø Формування особистості як активного громадянина України, духовно багатої, морально благородної людини.
Ø Ефективність форм та методів роботи з учнівськими колективами.
            Робота над науково-методичною проблемою націлила педагогічний колектив на освоєння нових технологій, пошук оригінальних методик викладання, конструювання власного досвіду та перевірку його ефективності. На визначення змісту методичної роботи на новий термін враховано необхідність вивчення:
Ø творчого доробку вчителів-новаторів;
Ø європейської якості і доступності освіти;
Ø інноваційних технологій навчання та виховання;
Ø нововведення в психолого-педагогічній науці.
Адміністрація та педагогічний колектив працює над вирішенням таких завдань:
1.   Підвищення якості освіти.
2.   Підвищення учнівського самоврядування.
3.   Інформатизація навчально-виховного процесу.
4.   Удосконалення моніторингового дослідження.
5.   Сприяння діяльності районної творчої групи з проблеми «Консруювання навчально-виховного процесу на основі ТРВЗ-педагогіки.»
6.   Проведення  майстер-класів на рівні району та області.
7.   Вдосконалення виховної роботи школи.

    Отже, в нашому навчальному закладі створені хороші умови для забезпечення мобільності педагогічного та учнівського колективів, створення умов для формування інноваційних компетенцій.


БІБЛІОГРАФІЯ

1.     Забродська Л.М. Інформатизація закладу освіти: управлінський аспект.- Х.:Видавнича група «Основа».
2.     Козлова Л.М. Сутнісні складові інноваційної діяльності вчителя. – Суми: ВВП,1999.

3.     Пікельна В.С., Удод О.А. Управління школою. – К.: Альфа, 1998.

Немає коментарів:

Дописати коментар